• ReduceriSALE
  • NoutatiNEW
  • BestsellereTOP
  • Promotii
  • Epro Help
  • Vinde pe Epro
  • ReduceriSALE
  • NoutatiNEW
  • BestsellereTOP
  • Promotii
  • Epro Help
  • Vinde pe Epro

De ce un marketplace?

EPRO
03.09.2024

In noua era digitala, un magazin online și o lista de produse nu mai sunt suficiente pentru a avea succes in online. Cumparatorii sunt mult mai pretentiosi, deoarece isi doresc diversitate si se asteapta sa gaseasca produsele dorite, la un click distanta. Platformele de tip marketplace si-au demonstrat atractivitatea in timp si iti ofera acces la un public numeros, loial, constant si vizibilitate superioara pe motoarele de cautare ce detin mecanismele necesare pentru a creste volumul vanzarilor. Astfel, simpla prezenta a unui website propriu nu iti asigura reusita in afaceri, deoarece marea masa a consumatorilor se afla pe marketplace-uri. Este necesar sa iti adaptezi strategia de business pentru vanzari online eficiente, cu ajutorul unor platforme de tip marketplace. 

Ce reprezinta un marketplace

Marketplace-urile sunt site-uri web sau platforme eCommerce cu mai multi furnizori si comercianti care conecteaza cumparatori si vanzatori, pentru a face schimb de informatii, produse, servicii si plati.

Exista doua caracteristici cheie care definesc un marketplace:

  • Exista multi vanzatori si cumparatori care tranzactioneaza prin acelasi site web.
  • Cumparatorii pot cumpara produse fara a parasi site-ul 

In acest mod ai acces la instrumente si know-how pentru gestionarea online a afacerii:   prezentarea produselor si a preturilor, realizarea stocurilor si a comenzilor, preluarea retururilor.

Beneficii ale marketplace-urilor

  • Este mai ieftin si mult mai rapid sa incepi vanzarea pe un marketplace, nefiind necesar sa investesti intr-un mgazin online, deoarece achizitia de pe un marketplace va fi aleasa in defavoarea magazinelor online, datorită autoritatii, diversitatii si deselor prilejuri de a face cumparaturi;
  • Ai acces la un numar urias de posibili clienti, deoarece marketplace-urile functioneaza si ca motoare de cautare. Clietii care achizitioneaza online o gama larga de produse pe aceeasi platforma de one-stop shopping, unde beneficiaza de sortimente diversificate, livrari rapide, optiuni diferite de plata, metode diferite de livrare, etc.;
  • Externalizezi efortul operational asociat cu plati si tranzactii, depozitare, logistica, fulfillment, customere suport;
  • Nu este necesar sa te ocupi de dezvoltari ample ale site-ului tau: indexare pagini, SEO, check-out rapid, etc,
  • Initiezi surse de vanzari si de venituri suplimentare pentru magazinul online al firmei tale ai ce este cel mai important acumulezi know-how;
  • Diversifici strategia de vanzari prin produse complementare cu cele pe care le prezinti pe site-ul propriu (in cazul in care detii si un site propriu);
  • Economisesti resurse si efort de marketing. Ai la dispozitie un instrument eficient de marketing online cu ajutorul caruia poti sa testezi și sa aplici modalitati noi de promovare online, fara costuri suplimentare, dar beneficiind de mijloacele si expertiza specialistilor de la marketplace-uri;
  • Marketplace-urile au vizibilitate excelenta pe motoare de cautare, mai ales pe Google, pentru ca dispun de echipe specializate pe partea de SEO si de bugete insemnate pentru promovarea pe diverse canale online.

Conceptul cheie in jurul platformelor de marketplace este efectul de retea, care este un fenomen prin care cresterea numarului de persoane sau de participanti imbunatateste valoarea unui bun sau serviciu. Scop: acces la piata, scalare, eficienta tranzactionala, diversitate. Prin scalarea afacerii si adaugarea de utilizatori, valoarea unei platforme, a unei retele, creste si aceasta este definitia efectului de retea.

Asadar, esti în locul potriviși la momentul potrivit. Comertul online va fi mereu in crestere, mai ales in Romania, deoarece nu este o piata matura.